Podczas treningu na trenażerze rowerowym możemy dzięki izolacji ćwiczyć dokładnie tą cechę motoryczną, na jakiej nam zależy. Jak to zrobić?

Wytrzymałość

Wytrzymałość według definicji jest to zdolność charakteryzująca organizm człowieka do kontynuowania długotrwałego wysiłku o określonej intensywności i zachowaniu podwyższonej odporności na zmęczenie. Wyróżnimy tu treningi na dwa rodzaje wytrzymałości:

  • Wytrzymałość ogólna. Zaleca się 60 do 90 minut treningu o zmiennej bądź stałej intensywności i dość wysokiej kadencji (około 90 obrotów na minutę)
  • Wytrzymałość specjalna.  Ten rodzaj wytrzymałości można wyrobić głównie dzięki treningom interwałowym o różnej konfiguracji (na przykład 2 minuty bardzo szybkiej jazdy przy tętnie do 90% HR max a następnie 2 minuty powolnej jazdy doprowadzającej tętno do 60% HR max). Warto przy tym rodzaju treningu skorzystać z bezprzewodowego pasa telemetrycznego służącego do pomiaru tętna.Jak rozwijac konkretne cechy motoryczne podczas treningu na trenazerze rowerowym

Siła

By wzmocnić siłę należy wykonać trening zbliżony do interwału. W jednej „serii” zaleca się kilka do kilkunastu ruchów z maksymalnie dużym obciążeniem i kilka minut spokojnej jazdy (ruch powinien imitować nagłe przyśpieszenie pod górę).

Siła

Źródło

Szybkość

Rozwija się ją najlepiej stosując trening składający się z serii kilku bądź kilkunastu sekund szybkiego sprintu (warto prędkość monitorować na liczniku) oraz kilku minut w miarę spokojnej jazdy.

Szybkość Siła motoryczna trenażer rowerowy

Źródło

Zobacz również:  Dla kogo trenażer rowerowy?  |  System hamowania we wioślarzach  |  Body Fat  |  Kettler Coach  |  Programy treningowe w trenażerach eliptycznych

 

Incoming search terms:

  • trenażer rowerowy trening

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz musisz trochę pogłówkować: