Programy treningowe z których korzystamy wykonując trening na trenażerze rowerowym różnią się od tych, jakie możemy spotkać np. trenując na rowerze stacjonarnym.

Bardzo obszerną grupą programów treningowych są te dostępne w trenażerach typu Virtual Reality (więcej na ich temat można dowiedzieć się TUTAJ). Oczywiście wbudowane programy nie są wszystkim, co oferują producenci – użytkownicy tego typu urządzeń mają możliwość dokupienia kolejnych programów, dostępnych np. na stronie http://www.tacxvr.com/.

Inną opcją zalecaną przez użytkowników trenażerów jest skonstruowanie własnego programu treningowego. Ma to tę ogromną zaletę, że można z dużą dokładnością dopasować taki program do swoich możliwości. Przykładową konstrukcję takiego programu zawiera poniższa tabela.

Przykładowy trening dla osoby początkującej na trenażerze rowerowym

Źródło

Podczas treningu tętno i moc regulowana jest za pomocą przerzutek. Jeśli na przykład  chcemy podwyższyć tętno i moc należy zmienić przerzutki tak, aby podwyższyć te wartości do żądanych. Należy obserwować głównie wzrost mocy, ponieważ tętno wzrasta z opóźnieniem. Jeżeli nie mamy miernika mocy, wówczas  to tętno jest najważniejszym miernikiem obciążenia, a następnie stopień obciążenie wg skali 1 – 10.

Zobacz również:  Jakie mięśnie ćwiczymy na trenażerze rowerowym?  |  Wiosła – wady  |  Trenażery eliptyczne magnetyczne i elektromagnetyczne

 

Incoming search terms:

  • cwiczenia na wioslarzu efekty

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz musisz trochę pogłówkować: