Bez względu na to, czy ćwiczymy na trenażerze rowerowym, wioślarskim czy eliptycznym, warto się do nich odpowiednio przygotować.

  • Regularnie należy  konserwować i czyścić  sprzęt. Odpowiednio zadbany będzie nam służył o wiele dłużej.
  • Trenażer należy ustawić na równej, stabilnej powierzchni. By ochronić podłoże przed ewentualnym porysowaniem można zastosować matę amortyzującą.
  • Należy przygotować sobie butelkę z wodą – nawadnianie organizmu jest niezbędnym elementem każdego treningu. Warto również mieć obok ręcznik.
  • Warto ustawić trenażer blisko okna bądź wentylatora, pomieszczenia w domu pozbawione są najczęściej profesjonalnej wentylacji, jaką można spotkać w lepszych fitness clubach)
  • Należy ubrać się w wygodny, nie krępujący ruchów strój.
  • W przypadku trenażera rowerowego warto założyć na rower gładką oponę, która znacznie wyciszy pracę urządzenia (w sklepach ze sprzętem do ćwiczeń sprzedawane są czasem specjalne opony do trenażerów). Można również zaopatrzyć się w wyciszające hałas nakładki żelowe.
  • Włącz muzykę, film, przy średniej i niskiej intensywności treningu na orbitreku i trenażerze rowerowym można nawet spróbować czytać. Postaraj się maksymalnie zrelaksować i ciesz się treningiem! 🙂
  • Koniecznie należy wykonać rozgrzewkę przed treningiem i ćwiczenia rozciągające po. Ogranicza się w ten sposób ryzyko przeciążenia i kontuzji.
  • Trenażer rowerowy zaleca się postawić w bezpiecznej odległości od mebli czy innych elementów, ponieważ „zderzenie” (gdyby rower zjechał z rolek) mogłoby być niebezpieczne, bądź szkodliwe dla tych przedmiotów.
Przygotowanie do ćwiczeń na trenażerze

Zobacz również:  Zalety ćwiczeń na wioślarzu  |  Zalety ćwiczeń na trenażerze eliptycznym  |  Zalety ćwiczeń na trenażerze rowerowym

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz musisz trochę pogłówkować: