Schody treningowe (stairmaster) pojawiają się coraz częściej w klubach fitness w Polsce, jednak wciąż nie są tak doceniane, jak inne urządzenia cardio, takie jak steppery, bieżnie czy orbitreki. A szkoda, bo ćwiczenia na schodach są znacznie bardziej funkcjonalne niż np. stepper (ruch jest bardziej zbliżony do tego, jaki wykonujemy w codziennym życiu). Trening na schodach jest świetnym sposobem na poprawę wydolności oraz zgubienie paru kilogramów. Co jeszcze powinieneś wiedzieć o tym trenażerze?

Schody treningowe Stairmaster

Źródło zdjęcia 

  • Podobnie jak przy tradycyjnych schodach, pracują tu głównie nogi i pośladki. Panie bardzo często wykorzystują ten fakt i przy powolnym wchodzeniu po schodach wykonują dodatkowo odwodzenia nogi w tył – dzięki temu nie tylko spalają kalorie, ale również pracują nad tonusem mięśni pośladkowych.

Schody treningowe odwodzenia

Źródło zdjęcia 

  • Trenując na schodach poprawiasz koordynację ruchową. Nawet trzymając się poręczy musisz dbać o równowagę, a próba powspinania się „bez trzymanki” dokładnie pokazuje, jak niełatwa to sztuka.
  • Stopnie tego typów trenażerów są najczęściej dość wysokie, przez co praca mięśni jest znacznie intensywniejsza, niż przy wchodzeniu po zwykłych schodach.
  • Nawet niewielka prędkość powoduje znaczny wzrost tętna i szybkie zmęczenie. Schody świetnie sprawdzą się u wielbicieli bardzo intensywnych treningów interwałowych.

schody stairmaster

  • Trening na schodach może być doskonałym uzupełnieniem treningów biegaczy, ponieważ wzmacnia istotne dla nich stabilizatory miednicy, kolan i stawy skokowe.

Zobacz także:  Oprogramowanie Passport w trenażerach eliptycznych Horizon i Vision Fitness  |  Aplikacja iFit w trenażerach eliptycznych marek Nordictrack i Proform  |  Jak wybrać trenażer wioślarski  |  Trenażery wioślarskie Waterrower

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz musisz trochę pogłówkować: