Czym różnią się trening aerobowy i anaerobowy?

Aerobowymi są ćwiczenia, podczas wykonywania których krew jest tak bogato zaopatrzona w tlen, że mięśnie do których ta krew dociera, są w stanie wykorzystać ten tlen do pozyskiwania energii ze spalania tłuszczów lub białek. Właśnie dlatego ten typ treningu jest zalecany osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Z kolei trening anaerobowy jest czymś odwrotnym – mięśnie pracują tak intensywnie, że krew nie nadąża z dostarczeniem odpowiedniej ilości tlenu i występuje spalanie beztlenowe (przy czym nie można beztlenowo spalić tłuszczy – dlatego też spalaniu ulegają wtedy nagromadzone cukry).

W przeciwieństwie do ćwiczeń anaerobowych, ćwiczenia aerobowe nie powinny być wykonywane siłowo ani przy maksymalnym poziomie tętna (najodpowiedniejsze będzie 60 do 85% HR max). Oprócz redukcji tkanki tłuszczowej trening tego typu przynosi także korzyści w postaci poprawy wydolności organizmu oraz oczyszczenia organizmu z toksyn. Przykładami ćwiczeń tlenowych są treningi na rowerze, steperze, bieżni, spinning, aerobik, taniec oraz pływanie.

Trening Aerobowy

Źródło

Z kolei trening anaerobowy, obejmujący ćwiczenia przy poziomie tętna 85-90% HR max pozwala zwiększyć siłę i objętość mięśni, odporność na ból oraz zwiększyć wydolność tlenową. Przykładami takich ćwiczeń są podnoszenie ciężarów, sprint, trening na wiosłach, pompki, brzuszki, przysiady.

 

brzuszki

Źrodło

Zobacz również:  Trening interwałowy  |  Tętno maksymalne  | Tętno spoczynkowe  |  Wszystko o marce Kettler  |  Wioślarz Kettler Favoritt

 

Incoming search terms:

  • brzuszki
  • trening aerobowy
  • brzuszki cwiczenia
  • trening anaerobowy

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz musisz trochę pogłówkować: