Trening interwałowy przez lata uznawany był za najlepszy trening wytrzymałościowy. Ostatnie badania wykazują, iż jest to również trening pozwalający na intensywne spalanie tłuszczu (większe nawet niż w przypadku treningu aerobowego).

Zasada przeprowadzania treningu interwałowego jest bardzo prosta i polega na przeplataniu ćwiczeń (np. na orbitreku lub trenażerze rowerowym) o niskiej i wysokiej intensywności. Interwał poprawia wydolność układu krążenia a także układu oddechowego. Prowadzi też do wytworzenia się połączeń kapilarnych dzięki czemu do pracujących mięśni dostarczana jest większa ilość tlenu.

Trening interwałowy może być wykonywany na dwa sposoby:

  • Sposób ekstensywny – większa liczba powtórzeń o niższym poziomie wysiłku (85% max. HR) przeplatanych „przerwami” (aktywnymi, nie spoczynkowymi) podczas których tętno spada do 65% max HR;
  • Sposób intensywny- mniejsza liczba powtórzeń o wysokiej intensywności (nawet 95% max HR), z dłuższymi „aktywnymi przerwami” podczas których poziom tętna powinien wynosić około 60% HR.

Przeprowadzając trening interwałowy należy pamiętać o:

  • Powtarzaniu treningu interwałowego nie częściej niż co 48 godzin (tyle trwa deficyt energetyczny w mięśniach po treningu tego typu),
  • Czasie przeprowadzanego treningu (ze względu na swą wysoką intensywność nie powinien przekroczyć 25 min z rozgrzewką),
  • Modyfikowaniu poziomu treningu wraz ze wzrostem kondycji, a co za tym idzie – dobieraniu go odpowiednio do wytrenowania organizmu,
  • Nie stosowaniu treningu w przypadku schorzeń sercowych, problemów ze stawami itd. (w razie wątpliwości należy zwrócić się o poradę do lekarza). 

Zobacz również:  Trening aerobowy a anaerobowy  |  Strefy treningu sterowanego tętnem  |  Wydatek energetyczny  |  Wszystko o marce Reebok  |  Wszystko o marce Kettler

 

Incoming search terms:

  • trening interwałowy na wioślarzu
  • trening interwałowy na trenażerze
  • trening interwałowy wioslarz

Comments

  1. Ela / maj 18th, 2012 13:43 Quote Odpowiedz

    Dzięki za zebranie najważniejszych wiadomości w jednym miejscu. Rozjaśniły mi w głowie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


5 × = dziesięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>